Softwarepakketten.nl

Software nieuws

Infor kondigt AI-platform aan

Plaatsingsdatum 12-07-2017
Berichtdatum 12 juli 2017

Infor, leverancier van branchespecifieke bedrijfsapplicaties voor de cloud, introduceert Coleman, een Artificial Intelligence (AI) platform voor Infor CloudSuite-applicaties. Het platform werkt op de achtergrond van een applicatie aan het verbeteren van processen door middel van datamining en machine learning. Denk hierbij aan processen rond voorraadbeheer, transportroutes en het voorspellen van onderhoud. De AI-gedreven aanbevelingen helpen gebruikers om sneller slimme zakelijke beslissingen te nemen.

Coleman fungeert als een slimme AI-partner die het werk van gebruikers aanvult. Het platform gebruikt daarvoor natural language processing (NLP) en beeldherkenning en helpt mensen om technologie efficiënter te gebruiken.

Coleman ontwikkelt op basis van gesprekken een relatie met de gebruiker die wordt weergegeven in Infor Ming.le, het sociale samenwerkingsplatform, of in een synthetic conversational user interface. Hierdoor kan de gebruiker efficiënter werken, aangezien uit onderzoek blijkt dat mensen drie tot vier keer zoveel woorden per minuut kunnen spreken en horen dan typen. Door grote hoeveelheden gegevens in Infor CloudSuite te verwerken, automatiseert Coleman zoek- en verzamelfuncties, iets dat 20 procent van iemands werkweek kan opslokken. Hierdoor kan de productiviteit aanzienlijk worden verhoogd.

Infor besteedde diverse jaren aan het automatiseren van processen die vaste regels volgen, zoals boekhoudkundige en productieprocessen. We maken nu gebruik van machine learning en dankzij toegang tot grote hoeveelheden gegevens kunnen we gebruikers nu ook helpen met minder gestructureerde processen, zoals complexe beslissingen, gesprekken en voorspellingen,” aldus Charles Phillips, CEO van Infor.

Coleman helpt op vier manieren bij het optimaliseren van menselijk werkpotentieel:

  1. Gesprekken – Interacties zijn efficiënter, natuurlijker en bieden een betere gebruikerservaring.
  2. Augmentation – Fungeert als een partner die de werkzaamheden van iemand aanvult.
  3. Automatisering – Beheert taken met een lage waarde zoals repeterende werkzaamheden, waardoor gebruikers zich kunnen concentreren op nuttiger werk.
  4. Adviseren – Biedt intelligente inzichten om de gebruiker te helpen betere beslissingen te nemen.

Coleman is krachtig omdat het de kritische bedrijfsgegevens van Infor CloudSuite samenvoegt met de leverancier, logistieke en financiële gegevens van het GT Nexus Commerce Network en die analyseert met de computing power van een hyperscale publieke cloud,” aldus Duncan Angove, president van Infor.

Enkele voorbeelden van wat een gebruiker kan vragen:

  • “Coleman, wat is het debiteurensaldo van ACME Corp?”
  • “Coleman, wat is de volgende beste oplossing voor deze klant?”
  • “Coleman, welke salesprofessional is verantwoordelijk voor ABC Labs?”
  • “Coleman, welke prijs moet ik rekenen voor een hotelkamer?”
  • “Coleman, wat zijn de verkoopcijfers per maand voor de regio Noordwest dit jaar?”
  • “Coleman, hoeveel vakantiedagen heb ik nog?”
  • “Coleman, maak een vordering voor item 4321.”

De volgende elementen van Coleman zijn per direct beschikbaar: voorspellend voorraadbeheer voor de gezondheidszorg, prijsoptimalisatiebeheer voor de horecasector en forecasting, planning van het assortiment en promotiebeheer voor de retail.

Categorie(n) Branche > Financials, Robotic (accounting), Soort > ERP
Bronvermelding Infor
Internet URL http://www.infor.com/

Terug


Onerzoeksbureau GBNED